مرکز فرهنگی هنری لنگرود

 

مرکز فرهنگی هنری لنگرود از سال 1358 فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی خود را آغاز نموده است.



 

 

خدمات مرکز :

 

کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 5 سال کامل تا 17 سال

امانت و برگشت کتاب به گروه های سنی 7 تا 17 سال.

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی نجوم، نقاشی و طراحی

بازدید از آسمان نما

اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم در طی بازدیدها

 

بخش های مرکز :

 

دارای سالن مشترک کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر، آسمان نما ، 2 کلاس هنری سفالگری و انیمیشن، مرکز پستی.

 

امکانات ویژه مرکز :

 

سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق آسمان نما / 2 کارگاه هنری

 

امکانات کارگاهی :

 

کارگاه سفال / کارگاه  انیمیشن

 

خدمات فراگیر :

 

نداریم.

 

روز و ساعات فعالیت :

 

مرکز در دو شیفت از 8 صبح الی 17 عصر / پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 عصر- روزهای زوج: پسر(صبح) و دختر (عصر)- روزهای فرد: دختر (صبح) و پسر (عصر)

 

پرسنل :

 

2 نفرمربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 3 نفر نیروی هنری –1 نفر نیروی ادبی-1 نفر نیروی خدمات.

 

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل 7 سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


 

 

نشانی :

 

گیلان، لنگرود، جاده چمخاله، روبروی مخابرات، داخل بوستان آزادی (باغ ملی)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود

 

تلفن :

 

تلفن :  01342526020

 

مسئول مرکز :

 

نیکی قبادی لنگرودی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

 

  • 1399/09/30 - 13:10
  • تعداد بازدید: 252
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به اعتقاد یک شاعر:

نزدیکی به فرهنگ عامه، مجوزی برای دوری از حدود شعر نیست

ترانه، نیازمند تصاویر و مفاهیم شاعرانه است و نزدیکی به فرهنگ عامه مجوزی برای دوری ترانه‌سرا از حدود شعر نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی سخنان مهدی مردانی، شاعر و غزل‌سرای کشور درجمع اعضای انجمن ادبی شعر (آفرینش) کانون استان گیلان است.

مردانی در این نشست مجازی که با هدف هم‌نشینی اعضای به قالب رسیده کانون با صاحب‌نظران عرصه‌ی ادبیات صورت‌گرفت، از اصول و قوائد حاکم بر شعر و ترانه‌سرایی سخن‌گفت و با تاکید بر اهمیت کاربرد ملزوماتی چون: موسیقی، زبان، فرم و آرایه‌های ادبی در ترانه ‌تصریح‌کرد: شاعرانگی، یک اصل در ترانه‌سرایی است و هم‌نشینی ترانه و موسیقی باید به طراوت و زیبایی هرچه بیش‌تر آن کمک‌کند.

خالق اثر «پایین پای ادبیات» ادامه صحبت‌های خود را به نقش و جایگاه آرایه‌های ادبی و بهره‌گیری از صورخیال اختصاص‌داد و با خاطرنشان‌کردن این موضوع که صنایع ادبی زینب‌بخش اثر ادبی محسوب‌می‌شود، اظهارکرد: تمرین و ممارست می‌تواند نقشی موثر در استفاده از این فرصت و درعین‌حال سادگی و روانی شعر و ترانه ایفاکند.

کارشناس ادبی کانون پرورش فکری استان قم به شعر طنز نیز اشاره‌ای ویژه داشت و با خاطرنشان‌کردن ظرفیت‌های آن در بازگویی مسایل دشوار افزود: امکان بهره‌گیری از صنایع اغراق، متناقض‌نما و...می تواند به جذابیت و طنازی اثر افزوده و به طرح بسیاری از مسایل که در گونه‌های دیگر شعری ممکن نیست، کمک‌کند.

شاعر مجموعه‌ شعر«پشت سر پاییز» هم‌چنین، آشنایی با انواع شعر، کشف تصاویر بکر و استقلال زبانی را یک اصل برای شاعران نوقلم عنوان‌کرد و با بیان این‌که وسواس در انتخاب کلمات و افزایش دایره واژگانی گامی برای رسیدن به این هدف به‌شمارمی‌رود، افزود:  نقدپذیری و مطالعه آثار شاعران کهن و عصر حاضر، نقش مهمی در تحقق این مهم‌دارد.

لزوم پرهیز از شعارزدگی و تلاش برای آشنایی با خواسته‌های مخاطبان و کشف نکته‌های بدیع شاعرانه، ازدیگر توصیه‌های این فعال عرصه‌ی ادبیات به حاضران بود و وی با تاکید بر این مهم که جذب مخاطب با «جادوی شعر» و انتقال پیام، رسالت یک شاعر است، خواستار توجه هرچه بیش‌تر اعضای کانون به این امرشد.

اشتراک‌گذاری آثار از سوی اعضا و نقد اشعار اعضای انجمن ادبی شعر (آفرینش) کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، بخش پایانی این نشست مجازی به شمارمی‌رفت.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت